kellydebeuk.reismee.nl

"Stop seeking out the storms and enjoy more fully the sunlight"

hi there people,

terwijl ik probeer te omschrijven hoe mijn tijd hier is, zit ik in het park dat aangrenst aan het strand van Coogee. Waar op woensdag 18-02-2015 om 18:25 mensen sporten, er verjaardagen worden gevierd bij de public barbies(bbq), chinezen hun nieuwe jaar vieren, stelletjes genieten van de laatste zonnestralen van de dag.. en waar ik nu aan een van de vele picknick tafels zit en maar 1 woord kan bedenken om mijn gevoel op dit moment te omschrijven.. GENIETEN.
Ik heb in de bijna 5 weken dat ik hier nu zit gemerkt dat dit begrip iets is waar veel Ozzy’s zich aan houden. Genieten van het buiten leven en alles wat het leven hier te bieden heeft. En ik moet zeggen.. ik geef ze groot gelijk.
Als eerste nog even snel een kleine sorry.. in mijn hoofd had ik het idee op z’n minst elke 2 weken iets te posten. En ja, heb mezelf er op betrapt dat ik zoveel geniet dat ik vergeet deze belofte aan mezelf na te komen. En er is zoveel gebeurd en veranderd in de tijd dat ik hier ben.
De eerste keer naar Manly was super. Met Michelle( lid van de "super nanny squat” zoals mijn hostmum ons noemt) heb ik eerst genoten van de zon en daarna op t strand fish&chips gegeten tot de zon onderging.
Tommy ging 30-01 voor het eerst naar school. Een grote gebeurtenis in het gezin en iets wat we allemaal toch heel spannend vonden. Maar natuurlijk verliep dit heel goed en hebben we in de avond pizza gegeten om deze grote dag te vieren.
1-02 vierden we de verjaardag van Michelle. De taart die we voor haar gemaakt hadden zorgde ervoor dat ze zich toch een beetje jarig kon voelen zo ver van huis. Na een drankje en dinner bij Opera Bar(met uitzicht op de harbour bridge) en een ijsje onderweg was het feestje weer voorbij en begon er weer een nieuwe "werk week” .
Inderdaad tussen haakjes want echt als werk voelt het niet(alleen tijdens het vroege opstaan dan :p). Op maandag, dinsdag,donderdag en vrijdag breng en haal ik Tommy naar/op school. Op maandag gaat hij na school mee naar zwemles en op donderdag gaan we naar voetbal. Iets wat hij op het begin niet leuk vond omdat hij zoals hij zelf zei "zijn tijd beter kon besteden aan het spelen met zijn garbage truck.”. Maar ondertussen heeft hij er veel plezier in.
Als Tommy op school zit ben ik vaak te vinden op het strand van Coogee. Vaak is dit met Savannah(lees Super nanny squat) die zelf Au Pair is in Randwick, een suburb naast Coogee.
Op woensdagen pas ik tussen 8 en 10 uur in de ochtend op Neddy en Essie terwijl Kirrily(hostmom) Tommy naar school brengt omdat ze dan vrij is. Daarna ben ik vrij.
Ja i know…luizenleven hier!!
Zo af en toe pas ik op de kids. Iets wat niet eens zo veel voorkomt omdat ze zich schuldig voelen als ze dit aan me moeten vragen. Ja zo zijn Kirrily en Thom(mijn hostparents). Ik heb heel erg geluk met dit gezin maar daar straks meer over.
Het weekend van 7/8 februari ben ik met 3 andere „squat” leden naar de Sydney Pubcrawl geweest. Leuk om het nachtleven in Sydney mee te maken. De volgende dag weer richting Manly gegaan. Daar waar ik en Savannah schrokken van de rij die er stond om de Ferry naar het strand te pakken. Kennelijk begon die dag de surf competitie van Manly. Dat maakte het druk maar ook heel gezellig op het strand. Later kwamen Michelle en Charlotte er bij. Ook deze dag hebben we weer tot half 11 op het strand gezeten.
10-02 ben ik met Savannah naar de Moonlight Cinnema geweest in Centennial Park. Een buitenlucht bioscoop waar je in de avond liggend op je beanie bag naar een film kunt kijken terwijl de vleerhonden over je heen vliegen. Een super ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is.
Op valentijnsdag kreeg ik in de ochtend heerlijke chocolaatjes van het gezin met een briefje waarop stond hoe blij ze met me waren, happy 1st month anniversary en nog wat inside jokes. Haha ja, ik en Kirrily hebben ondertussen een stapel van deze jokes waarmee we elkaar blijven confronteren. Overdag ben ik met Charlotte (na een groot ochtend avontuur) de stad in geweest en daarna nog op Manly naar de surfende kids gekeken. Deze dag hadden we ook besloten om de volgende dag naar The blue mountains te gaan. In de avond heb ik op de kids gepast zodat Kirrily en Thom ook een avondje samen hadden.
Afgelopen zondag ben ik dus met Charlotte naar The Blue Mountains geweest. In de ochtend vroeg opgestaan zodat we om 7.30 bij het ophaal punt waren. 2 uur lang in de bus gezeten richting The Blue Mountains. Een rit waarin ik heb gelachen om de grapjes van Ben(tour guide) en waar ik mijn eerste wilde kangoeroes heb gezien. Waar ik Ben achteraf voor vervloekt hebt omdat we er geen foto’s van konden maken omdat ze op millitair gebied rond huppelden. Haha maar ik heb ze toch gezien! De tocht door het gebied was geweldig. Ben wist veel te vertellen over het gebied en de historie van de aboriginals in dit gebied. Een boeiende en mooie dag waar ik een nieuwe ozzy mate aan heb overgehouden.
Verder staan er leuke dingen op de planning..
28-2 - Future music festival
13-03 t/m 15-03 - Melbourne & Grand Prix
01-05 - Concert The Script
Ja, ik ben me na bijna 5 weken echt thuis gaan voelen in het mooie huis aan Abbott street in het nog mooiere Coogee. Bij een gezin waar ik enorm gewaardeerd wordt en die me beschouwen/behandelen als lid van het gezin. Het gezin waar ik elke ochtend 3 lachende kindergezichtjes zie als ik met ze ontbijt, Essie(1,5) mn naam probeert uit te spreken als ze wilt dat ik per se naast haar zit en ze het geweldig vind om mij onder te plakken met stickers, Neddy met zijn ondeugende blik met de grootste verhalen thuis komt van kindy terwijl ik aan het koken ben en altijd vol trots laat zien hoe veel hij kan eten en Tommy en ik de 'geheime” trap richting school nemen, meelachend staat op te wachten als ik hem ophaal en altijd samen met mij op de trampoline wilt springen na school. Het gezin die elke avond voor het slapen gaan me een dikke knuffel geven, proberen "Slaap lekker” uit te spreken en me zelfs al een hartverwarmende "Love you” toe werpen waarna ik lachend en pratend met Kirrily en Thom de dag doorneem en we ook heel relaxend met z’n drietjes op de bank kunnen hangen en iedereen in Idols uitlachen. Ik kan denk ik toch wel echt zeggen dat ik een nieuwe Australische familie heb gevonden.
Ondertussen is het 19.45 en is de zon verdwenen, gaan de eerste mensen het park uit en bied ik mijn excuus aan voor dit lange verhaal waar ik 1 uur en een kwartier over gedaan heb. Het wordt denk ik tijd er een einde aan t breien en thuis alles te uploaden. Hahaha ik moet toch wat vaker mijn blog bijhouden.
Bedankt voor alle leuke berichtjes op deze blog, fb en whatsapp. En natuurlijk de heerlijke skype gesprekken die ik al met veel lieve mensen heb gehad. Zo voelt het toch een beetje alsof iedereen er een beetje bij is.
Veel liefs,
Kelly
Skype : kelly.debeuk
Aussie nummer: 0456725871
Adres:
21 Abbott Street
Coogee, NSW
2034
Australia
Qoute by Gordon B.Hinckley-"Stop seeking out the storms and enjoy more fully the sunlight"

Reacties

Reacties

Ramona Saa Lobelle

Lieve Kelly,

Wat is het geweldig om je avonturen aan de andere kant van de wereld te lezen. Wat maak je veel mee en wat heb je het getroffen met je gezin. Geniet en laat ons vooral niet zo lang wachten op een nieuw verhaal.

Liefs
Ramona (moeder van Romy)

Tineke H

Ik lees nu pas je verhaal helemaal te gek. Geniet ze.

Tineke

kelly

Hoi Ramona,
Wat lief dat u een berichtje stuurt!Heel erg bedankt en gefeliciteerd met de geboorte van uw kleinzoon! wat een mooi mannetje!

kelly

Hoi Tante Tineke,

Dankjewel!! Gaat helemaal lukken!

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active