kellydebeuk.reismee.nl

''We’re all brave..untill we realize the cockroach has wings..’'

Daar stond ik dan, oog in oog met de vijand. Ik maak rare geluidjes en doe gekke dansjes van de zenuwen..beweegt ie nog? Is ie dood? Heb ik hem genoeg besprayed? Mijn hand is bijna bij het servetje die ik over hem heen heb gegooid. NEEEE, het beweegt!! Op m’n tenen ren ik mijn kamer uit richting de keuken waar Kirrily en Thom me vol verwachting en met lichtelijke leedvermaak staan op te wachten. "It’s still alive!! I need more spray!” fluister ik bijna gillend. De adrenaline giert door mijn lichaam terwijl ik voor de vijfde keer de spray uit het kastje trek en weer op mijn tenen(want we willen natuurlijk niet de kids wakker maken) terug ren naar mijn kamer. Achter me hoor ik ze nog giechelen in de keuken maar ik moet dit negeren. Dapper als ik ben haal ik de dop van de spray en trek ik ten strijde.. "Deze keer kom je er niet makkelijk vanaf, MATE!” . Alsof het lot van de wereld er van af hangt blijf ik dit keer staan waar ik sta (lees: zonder gekke sprongetjes, kleine gilletjes en rare dansjes) en spray ik tot hij niet meer beweegt.. Het is een feit dames en heren.. Vol trots kan ik u mededelen dat ik mijn eerste kakkerlak heb omgelegd.

(En voor mijn lieve voetbal vriendjes en vriendinnetjes, ik heb het over het diertje!)

En nu? Mensen die me kennen weten hoe erg mijn fantasie op hol kan slaan en al snel beeld ik me in hoe zijn "kakkerlak familie” hun overleden dierbare zien en wraak plannen zullen maken terwijl ik slaap. Gatsiee, kakkerlakken in mijn oren en door mijn haar. Ja, ik zal snel het plaats delict moeten schoonmaken en al het bewijs moeten vernietigen. Met nog eens een hele tissue box(en heel veel walging en tegenzin) raap ik mijn vijand op van de grond en breng ik hem naar zijn laatste rust plaats…de wc. Met deo verwijder ik zijn geur van mijn tapijt en bekijk ik mijn werk. Ja, dit zal toch wel genoeg zijn? Met een half gerust hart loop ik terug naar de keuken, zet de spray in het kastje en zeg ik vol trots "Sooo, I did it!” . Lachend complimenteren ze me en met opgeheven hoofd loop ik weer terug naar mijn kamer.
Veel van jullie zullen nu wel denken: "Jemig Kel, ben je echt zo dramatisch?”. Maar de mensen die me echt kennen zullen mijn gedachten gang begrijpen aangezien ze mijn complot theorie over naaktslakken al kennen(en 1000 keer gehoord hebben). Maar dat is weer een ander verhaal en we moeten het toch echt over mijn tijd in Australië gaan hebben.
Australië, daar waar ik elke dag geniet van mijn omgeving, steeds meer van die kleine aapjes ga houden en waar ik nog lang geen genoeg van heb. Maar dit is ook de omgeving die ik soms zou willen verlaten, van weg wil gaan om, al is het maar 10 minuten, even de mensen van wie ik houd te kunnen zien, vasthouden en knuffelen. Ja, je leest het goed.. Dat kleine meisje met die grote mond heeft soms toch echt last van heimwee. Dit betekent niet dat ik al terug zou willen hoor! Maar ik mis wel die kleine dingetjes… Mijn allerliefste mama een kusje geven en ff snel "Love you” tegen haar fluisteren en Boris die altijd overal zo lekker droog op kan reageren dat ik er stiekem altijd om moet lachen. Mijn vriendinnetjes waar ik altijd bij op de bank kan ploffen voor een kleine knuffel, de leukste inside jokes, roddels, hun goede raad en dit keer recht in hun gezicht kunnen zeggen hoeveel ik van ze houd en waardeer als vriendin. De lieve kusjes van Zarah die ik zo graag in t echt zou willen krijgen i.p.v. via skype. Mijn familie en lieve nichtjes. Mijn leerlingen waar ik altijd elke week vol trots naar kon kijken en mijn danshart altijd sneller laten kloppen. Mijn lieve hondjes die altijd met je willen kroelen. En ik wil niet meer alleen met m’n knuffel draakje knuffelen, nee, soms wil ik gewoon een echte! Ik realiseer me elke dag meer hoeveel ik van iedereen houd en hoe erg ik ze waardeer. En…al aan het janken terwijl je dit leest? Hahaha, nou ik wel terwijl ik dit schrijf hoor! Want ja, ook dit is wat er speelt in Australië en op mijn blog wil ik zo eerlijk en open mogelijk zijn over alles. Van kakkerlakken, leuke reisjes en rare gebeurtenissen tot hoe ik me voel.
Maar zoals ik al eerder zei, ik geniet ook optimaal van elke dag! Zelfs als het regent(Ja mensen, ook in Australië regent het!) wil ik elke dag ff buiten lopen langs het strand en de kliffen. Met mooi weer lig ik door de weeks vaak op het strand met Savannah, relax ik heerlijk aan de zijkant van het veld als kleine Tommy Auskick AFL of Kickeroos soccer speelt. En het ergste van dat is dat ik als een idiote ouder aan de zijkant sta mee te juichen als hij de bal heeft of scoort. Vier dagen per week breng ik hem naar school, houd hij onderweg mijn hand vast tijdens het oversteken en doen we spelletjes om de letters en cijfers steeds beter te herkennen en haal ik hem om 3 uur weer op en breng ik hem naar huis of sport terwijl hij vol enthousiasme vertelt over wat hij geleerd heeft en met wie hij heeft gespeeld. Samen doen we zijn huiswerk, oefenen we met lezen of springen we op de trampoline en spelen we "garbage truck”. Vier keer per week kook ik ook voor de kleine monsters..en ja ze vinden het nog lekker ook! Elke dag wordt de band steeds hechter en sta ik zelfs met een lachend gezicht grapjes te maken met kleine Essie terwijl ik haar poep luier verschoon. Lieve Neddy maakt tekeningen voor me en als hij midden in de nacht weer nachtmerries heeft kan ik hem rustig krijgen en valt hij weer in slaap. Ohw, ohw ,ohw wat ga ik deze aapjes missen als ik weg moet. Maar dat duurt nog wel even. Ik ben nu op 1/3 van mijn tijd hier en natuurlijk ben ik hier eerst nog jarig. Heel raar om hier mijn verjaardag te moeten vieren over 3,5 week. Daar waar je normaal je verjaardag viert met mensen die je goed kent en van wie je houd ben ik nu aan de andere kant van de wereld. Ik zal dat dus moeten missen maar Kirrily zei dat ze wel graag iets voor mijn verjaardag als "surrogaat” moeder wilt doen. Hahaha, ze zijn zo lief voor me! Van de week kwam ze binnen met de mededeling een cadeau voor me te hebben. Aan de lach op haar gezicht zag ik al weer dat dit een "terugpak actie” zou worden op de One direction gadgets die ik voor haar had gehaald aangezien ze maar niet ophoudt met het zingen van hun liedjes. En ja hoor, lachend haalt ze een Selfie stick tevoorschijn met de note dat ik zo veel van die dingen houdt. Laatst hadden we het er over dat ik het zulke rare dingen vind en dat het zo gigantisch irritant is om steeds die dingen in je gezicht te krijgen als die aziaten er weer mee lopen rond te slingeren. Haha, ze is geniaal en mag binnenkort iets terug verwachten!
Future Music Festival was in 1 woord AMAZING!! Geef mij maar elke week zo’n festival! En zoals jullie vast gezien hebben ben ik vorig weekend met Savannah en Michelle naar Melbourne geweest. Wauw, i love Melbourne! En daar ben je dan binnen 1,5 uur vliegen. De eerste dag hebben we door de stad gestrompeld, Queen Victoria Market bezocht, eindelijk de H&M kunnen plunderen(eindelijk ja, want in heel Australië zijn er nog maar 2!!!), the botanical gardens gezien en in de avond wat gegeten bij Crown Plaza. De volgende dag zijn we eerst naar de Eureka Skydeck geweest waar we op de 88e verdieping een heel mooi uitzicht over Melbourne hadden en stiekem al het race circuit van de Grand Prix konden bezichtigen. Na een lekkere lunch in een van de gezellige zij straatjes van Melbourne zijn we naar de Grand Prix gegaan. En wauw! Het was nog leuker dan verwacht! Ik moet toegeven dat het horen van de race auto’s een kick geeft en de sfeer op het hele evenement was geweldig! Het heeft mijn interesses in de races wel aangewakkerd. Na geweldig weekend in Melbourne hebben we een taxi aangehouden(waar jammer genoeg niet zo’n prettige geur in hing) en zijn we weer naar het vliegveld terug gegaan om ons vliegtuig naar Sydney te pakken.
In het paasweekend ga ik met Savannah twee dagtripjes doen naar Port Stephens+ Nelson Bay en de volgende dag naar Jervis Bay. Hopen dat het weer een beetje mooi is want de herfst begint toch echt te komen! Ook gaan we binnenkort weer naar The Moonlight Cinema om de beruchte Mr.Grey te bewonderen en wil ik toch echt een wedstrijd van de Rabbithos meemaken.
Lieve mensjes, dit was hem toch echt weer!
See ya Mate!
Veel liefs,
Kelly
Skype : kelly.debeuk
Aussie nummer: 0456725871
Adres:
21 Abbott Street
Coogee, NSW
2034
Australia

Reacties

Reacties

Mama

Geweldig Kelly! Wat een ervaring doe je zo op he!! Haha !! Wij missen je ook hoor!! LOVE YOU!
P.s. Nog ff volhouden hoor! We gaan nu gauw aan je kamer werken!! ????????

Mama

Haha de vraagtekens zijn smily's!
Xxxx

Cindy

Hahahaha.. ik vind je heel dapper kel. Ik zou ook gek worden! En maar 2 h&m's ... wauww! Enjoy your time! Xxx

Melissa

Hee stoere chick!!
Wat ben je toch mega stoer he, echt een overwinning, kakkerlakken vermoorden en nog naar hun laatste rustplaats brengen ook... Wat een verhaal hahaha.....
En daarna dat emotionele stukje..... Tranen rollen over m'n wangen( ben op dit moment sowieso een emotioneel wrak haha) maar het raakte me gewoon weer zo. Over insides Jokes gesproken, draak.... !! Hahaha
En toen ineens dat zinnetje, janken jullie al, nou toen kwam ik niet meer bij hahahah....... You know uw to Well...
Ja je verjaardag..... Gek he, ik zag m vandaag ineens in m'n agenda staan, toen dacht ik he dat is even echt niet leuk...... Jammer dat het zo'n eind is, anders had ik echt naar je toe gekomen, al was het maar voor een weekend... Gelukkig zit je bij hele lieve mensen, en wat een geniaal cadeau!! Dat is toch heerlijk, zo met elkaar omgaan!!
Paasweekend ga jij Weer leuke tripjes maken, geniet er dubbel van want als je in Nederland had geweest had je moeten klussen, en sjouwen.... Jeeeeej.... Hahah
Wij gaan t paasweekemd over haha..
Bijna herfst bij jullie?? Kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen... Hier begint eindelijk de zon een klein beetje te schijnen, en is het sinds gister officieel lente.... Gek.... Hoe iemand zo dichtbij je, zo anders kan leven op het zelfde moment, maar aan de andere kant van de wereld..... Andere kant van de wereld.... Pfff.... En trouwens nog maar 1/3 deel van je verblijf........ Ik zeg maar niets, je weet genoeg!!
Geniet jij lekker van mr grey!!
Love you to the moon and back

Henny

Leuk om je belevenissen via deze weg te volgen! Hou vol!
Groetjes
Henny

Tineke Houtzager

Wat een prachtig verslag! Heerlijk om te lezen. Geniet! Ik wacht al op volgende. Xxx je tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active